دارای گواهینامه

ISO 29001

دارای گواهینامه

CE

آبسردکن آنی

اولین در ایران

آبسردکن بدون مخزن

آبسردکن بدون مخزن

آبسردکن بدون مخزن

آبسردکن های بدون مخزن در سال ۲۰۰۷ ثبت و اختراع شدند. این نوع از آبسردکن ها به طور مستقیم به لوله های آب ساختمان وصل می‌شوند و برای مواقعی مناسب هستند که احتیاج نیست به طور دائم مخزن را پر و محل قرارگیری آبسردکن را تغییر دهند. البته برای وصل کردن آبسردکن به لوله های آب لازم است حتما با توجه به نوع آبسردکن ، یک تبدیل آب برای لوله ی ورودی به آن تهیه نمایید. آبسردکن های بدون مخزن نیز مثل مدل های مخزن دار، دارای ۲ شیر خروجی آب سرد و گرم می‌باشند.

اخیرا مدل های متنوعی از آبسردکن بدون مخزن و مخزن دار متناسب با نیاز افراد تولید و وارد بازار می‌شوند. پس مشتری حین خرید هر کدام از آن ها باید مطلع شود که بین آبسردکن های بدون مخزن یا مخزن دار ، کدام یک برای فضای مورد نظر مناسب می باشد.

اغلب مدل آبسردکن های منبع دار بیش تر از مدل های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال آبسردکن های بدون منبع نیز ویژگی ها و مزیت های مخصوص به خود را دارند.

امروزه آبسردکن ها یکی از وسیله های کاربردی در محیط هایی چون هتل ها ، ادارات، مطب پزشکان، فروشگاه ها ، مساجد و … می باشند که در فصل های گرم و سرد، آب سرد یا داغ در اختیار افراد می گذارد.

آبسردکن ها مدل های مختلفی دارند که با توجه به توانایی هایی که دارند قیمت آنها متفاوت می باشند.

آبسردکن ها به سه دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند :

آبسردکن های بطری دار با قابلیت تعویض بطری ها

آبسردکن های آنی (بدون مخزن آب )

آبسردکن های مخزن دار که دارای شناور هستند.

آبسردکن آنی
آبسردکن های بطری دار

آبسردکن های بطری دار

در این نوع از آبسردکن ها برای تهیه ی آب از بطری (بابلر) های نسبتا بزرگی استفاده می‌شود که بعد از تمام شدن آب درون بطری یا بابلر، بطری جدید جایگزین آن می شود. در این نوع از دستگاه ها، از پمپ حرارتی استفاده می شود. آواپراتور بصورت صفحه ای جدا از منبع می ‌باشد که آب در مقدار کم با قرار گرفتن بر روی این صفحه سرد و خنک می‌شود. این سیستم سرمایشی برای اماکنی مناسب می‌باشد که مصرف آب کمی دارند.

آبسردکن بدون مخزن (آبسردکن آنی )

این نوع از آبسردکن ها در سال ۲۰۰۷ ثبت و اختراع شدند. سیستم خنک کننده،  همان پمپ حرارتی می باشد ولی امکانات ذخیره انرژی در سیستم قرار داده شده است. مخزن آب در این نوع آبسردکن ها که محلی برای تجمع آلودگی ها می باشد نیز حذف شده است. در این آبسردکن ها، آب بصورت آنی سرد می شود. پس با با افزایش مصرف آب دمای آب بالا نمی رود.

آبسردکن های مخزن دار دارای شناور

آبسردکن های مخزن دار به لوله کشی شهری وصل می شوند تا همیشه مخزن آن ها به وسیله ی شیر دارای شناور پر شود. این دستگاه ها برای آب های اضافی که امکان دارد هنگام آب خوردن تولید شوند، مستقیما به مجرای فاضلاب وصل هستند. این نوع آبسردکن ها بیش تر در اماکن عمومی نظیر شرکت ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آبسردکن ها مانند یخچال برای سرد کردن آب از سیستم پمپ حرارتی استفاده می نمایند. لوله های اواپراتور مثل لوله مسی به دور یک منبع فلزی جوش می‌خورد.

آبسردکن مخزن دار

آبسردکن های مخزن دار را اغلب با منبع آبی که بر روی آنها قرار دارد، می‌شناسیم. منبع آب این آبسردکن ها به صورت دستی عوض می شود. به این صورت که پس از اتمام آب درون منبع آبسردکن، می بایست مخزن خالی با مخزن پر دیگر جایگزین شود.

آبسردکن های مخزن دار برای محیط هایی که امکان اتصال آبسردکن به شیر آب آشامیدنی وجود ندارد و یا دائم محل آبسردکن را تغییر می‌دهند، مناسب می باشند و هم چنین نسبت به انواع آبسردکن های بدون مخزن از قیمت پایینتری برخوردار هستند. این نوع آبسردکن ها اغلب دارای هر ۲ نوع شیر آب گرم و سرد می باشند.

آبسردکن های بدون مخزن در مدل های رومیزی و ایستاده تولیدمی‌شوند. در بخش پایین بعضی از آبسردکن های بدون منبع ایستاده ، یخچال کوچکی نیز قرار دارد. پس قیمت این آبسردکن ها از انواع مخزن دار گران ‌تر می باشد. شیر مصرفی آبسردکن بدون مخزن مثل مدل های مخزن دار می‌تواند به ۲ نوع فشاری و پدالی باشد.

آبسردکن های بدون مخزن اغلب دارای فیلتر تصفیه آب می باشند. بنابراین کیفیت آب در این نوع از آبسردکن ها بهتر خواهد بود و بدلیل نبودن منبع رعایت مسائل بهداشتی در این نوع آبسردکن ها بهتر صورت می گیرد و دستگاه بندرت در معرض الودگی و بیماری ها قرار می گیرد. ولی فیلترهای این آبسردکن ها اغلب در سال باید ۲ بار عوض شوند.

آبسردکن بدون مخزن و مخزن دار هر دو مدل ، شیر خروجی آب خنک و آب داغ جداگانه ای دارند. نوع شیر می تواند فشاری یا پدالی باشد که در مدل پدالی ، لیوان را به پدال فشار می دهید تا پر بشود ولی در مدل فشاری باید با یک دست دکمه را فشار داد و با دست دیگر لیوان را زیر شیر گرفت تا پر شود.

آبسردکن بدون منبع
آبسردکن های بدون منبع

آبسردکن های بدون منبع

آب گیری آبسردکن به صورت خودکار انجام می شود.

می بایست در نزدیکی شیر آب نصب شوند.

در انواع فیلتردار هزینه ی نگه داری بالایی دارند.

قیمت بیش تری دارند

در صورت قطعی آب ،قابل استفاده نیستتد.

بهداشت بیش تری دارند.

قطعات آبسردکن بدون مخزن :

همان طور که آگاهید، آبسردکن ها مانند تمامی دستگاه ‌های دیگر از قطعات مختلفی تشکیل شده اند. اصلی‌ترین و مهمترین بخش آبسردکن ، کمپرسور آن می باشد که عملکرد آن، مانند کمپرسور یخچال عمل می نماید.

کمپرسور ها با توجه به وظیفه ای که دارند، بازدهی و توان متفاوتی خواهند داشت ، چرا که کمپرسور یخچال یا وسایل برودتی از نظر توان و قدرت با کمپرسور آبسردکن متفاوت است. از دیگر قطعات تشکیل‌ دهنده آبسردکن ها، لوله ‌های آن ها می باشد. این لوله ‌ها از پلیمر ساخته شده ‌اند تا در سرد و خنک نگه داشتن آب و دوام آن در برابر گرما موثر باشند.

یکی دیگرازقطعات مهم در آبسردکن ها، کندانسور ها می‌باشند. از کندانسور ها در محصولاتی مثل یخچال و کولر گازی نیز استفاده می شود. کندانسور ها دارای کوئل و لوله ‌های مشکی باریکی هستند ، وظیفه کوئل ‌ها، جذب گرمای آب می باشد. مبرد در کندانسورها به مایع تبدیل می شود و در کوئل ‌ها جریان پیدا می ‌کند.

قیمت آبسردکن :

ازعوامل مهم در خرید هر جنسی قیمت آن می باشد. که خریداران در انتخاب آبسردکن ها و دستگاه های سرمایشی بدنبال دستگاهی با کیفیت و قیمت مناسب می باشند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.