دارای گواهینامه

ISO 29001

دارای گواهینامه

CE

آبسردکن آنی

اولین در ایران

آبسردکن های پلیمری

آبسردکن های پلیمری

آبسردکن های پلیمری با طراحی زیبا و بی نظیرشان باعث شده اند در بیشتر اماکن عمومی اعم از مدارس ، شرکت ها ، ادارات ، مراکز خرید ، مسجد و … از آن ها استقبال زیادی شوند.

آبسردکن پلیمری چیست؟

آبسردکن های پلیمری یا همان آب سرد سازها دستگاه هایی هستند که آب را سرد یا گرم  می کنند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

پلیمر چیست؟

کلمه ی پلیمراز واژه ی یونانی به معنای بسیار گرفته شده است. یکی از ویژگی های منحصربه فرد پلیمر که سبب شده در صنعت ، کاربرد فراوانی داشته باشد ، وزن کم آن نسبت به سایر موادها می باشد.

در دهه ی گذشته، استفاده و مصرف ماده ی پلیمری و تغییرات آن در صنعت های مختلف دنیا چنان رونقی یافته بود که تقریبا اکثر محیط ها و مکان ها دارای مواد پلیمری هستند.

ویژگی های آبسرد کن های پلیمری

۱- جنس بدنه ی آبسرد کن ها از پلیمر می باشد که اثر ضد پوسیدگی و ضد زنگ زدگی دارد.

۲- آبسرد کن های پلیمری بدون شکاف و درز در سطح آب ریز خود می باشند و با برداشتن شکاف ها و درز ها مراحل  تمیزکاری و گند زدایی آبسردکن ها به آسانی و با دقت صورت می گیرد ، درعین حال جوانب صاف و براق پلیمری نیز این عمل را آسان تر می نمایند.

۳- آبسردکن های پلیمری طراحی ارگونومیک دارند،که به معنی نبود لبه ها و گوشه های تیز و برنده در بدنه ی آبسردکن ها می باشند که از برخورد وسیله ها و لباس های اشخاص به آن جلوگیری می شود.

پلیمرهای مصرفی ، در آن ها بسیار انعطاف پذیر و نرم می باشند و در صورت اصابت عمدی یا اتفاقی ، به فرد و آبسردکن پلیمری آسیب ای وارد نمی شود.

۴- بدنه ی پلیمری سبب شده ، آبسرد کن ها وزن بسیار کمی داشته باشند و البته به علت وجود پلیمر نیز باید گفت که قدرت و مقاومت آبسردکن ها در برابر آسیب ها بسیار بالا می رود.

۵- میزان مصرف انرژی آبسرد کن های پلیمری تماما توسط انرژی الکتریکی یعنی برق کار می نمایند،یقینا هرچقدر میزان استفاده از انرژی آبسردکن ها کمتر باشد، بهره اقتصادی بهتری دارد.

۶- بهداشتی بودن آبسرد کن : فیلترها و کارکرد آبسرد کن ها میتوانند بر میزان پاکسازی و تصفیه آب تاثیرگذار باشند و این مورد یکی از موارد  بسیار مهم در انتخاب آبسرد کن های پلیمری استاندارد و بهداشتی می باشد.

۷- کیفیت ،ابعاد و جنس دستگاه آبسرد کن

۸- کیفیت محصول : با توجه به مواد به کار رفته در کمپرسور،بدنه و کندانسور ها می توان از کیفیت آبسرد کن مورد نظرتان مطمئن شوید.

نحوه ی کار آبسرد کن های پلیمری

طرز کارکرد آبسردکن های پلیمری به این نحو می باشد که ، آب توسط یک دستگاه خنک کننده تبریدی سرد می شود، به این صورت که یک مایع مبرد در جوانب لوله های منبع وجود دارد که با فشارتشکیل شده ، از طریق کمپرسور از حالت گاز به حالت مایع تبدیل شده و در آخر این مبرد سبب سردتر شدن آب موجود مصرفی در لوله های آب می شود و این آب توسط لوله ها به منبع انتقال داده می شود.

آبسردکن پلیمری
آبسرد کن پلیمری

قطعات و اجزای آبسرد کن های پلیمری

کمپرسور ها : کمپرسورها را اصلی ترین قطعه ی آبسرد کن های پلیمری به شمار می آورند ، که نقش مهمی در سرد نمودن آب دارد.

کندانسور ها : کندانسور دارای کوئل ، گرمای ایجاد شده توسط مبرد را از بین می برد، به این صورت که المان خنک کننده یا همان مبرد در کندانسور خنک شده و در کوئل جاری می‌شود.

مخزن و بدنه : مخزن و بدنه از جنس مرغوب و با کیفیت نیز قطعات مهم دیگری هستند که در صورت داشتن کیفیت مطلوب از زنگ زدن و یا ایجاد رسوب در مخزن جلوگیری می نماید.

فیلترها : فیلترها نیز که عمل پاکسازی و تصفیه ی آب را بر عهده دارند.

لوله های آبسرد کن پلیمری : یکی دیگر از اجزای مهم آبسرد کن ها لوله ‌های آن ها می ‌باشند.

لوله‌ های درون آبسرد کن ها که از متریال پلیمر می‌ باشند ، باعث سرد و خنک نگه داشتن آب آبسرد کن و دوام آن در برابر دریافت گرمای محیط توسط آب می‌شوند.

چرا از آبسرد کن های پلیمری استفاده می کنیم؟

استفاده از آبسردکن های پلیمری برتری هایی به همراه دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

-مقرون به صرفه بودن  نسبت به تهیه ی مداوم آب معدنی.

-کیفیت بیش تر آب نسبت به آب های شهری.

-دمای آب آبسرد کن خنک تر از آب لوله کشی شده مخصوصا در فصل گرما.

-آب بهداشتی  ترو سالم تر از آب های لوله کشی.

-دسترسی راحت تر دراماکن عمومی مانند ادارت ، مدارس و …

برخی از مشکلات آبسرد کن پلیمری :

سرد نکردن آبسرد کن ها و گرم بودن آب مصرفی

-آب دادن و نشتی آبسرد کن ها

-خارج نشدن آب از شیر آبسرد کن ها

-خرابی قطعات و … .

نکاتی که در حفظ آبسرد کن پلیمری می بایست کوشا باشیم :

قرارگیری در محیطی مناسب :

محیط مناسب برای قرارگیری آبسرد کن پلیمری می بایست حداقل چند سانتی متر با تکیه گاه فاصله داشته باشد.

هم چنین فضای آن باید دوراز تابش مستقیم نور خورشید و در فضایی سایه دار و خنک باشد.

استفاده از محافظ برق :

نوسانات برق ناحیه می ‌تواند باعث وارد شدن صدمه های جدی در تمامی لوازم برقی شود.

ممکن است در مواردی شدت و میزان نوسانات برقی به اندازه ای باشد که باعث سوختن و صدمه به موتور آبسرد کن های پلیمری شود ، در این شرایط بهتر است از کابل برق مناسبی برای آبسرد کن های خود استفاده نمایید ضمنا دستگاه را نیز می بایست به پریز برق جدا گانه ‌ای متصل نمایید.

جابه جایی آبسرد کن های پلیمری :

اگر قصد جابه جایی آبسرد کن ها را دارید باید آن ها را به شکل عمودی جابه جا کنید.

ضدعفونی کردن آبسرد کن ، پاکسازی و تمیزکاری دوره ای ، تعویض مخزن و … از دیگر نکات در حفظ آبسرد کن های پلیمری می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.