دارای گواهینامه

ISO 29001

دارای گواهینامه

CE

آبسردکن آنی

اولین در ایران

تولید کننده آبسردکن های عمومی و خانگی

تولید کننده آبسردکن های عمومی و خانگی

زندگی در دنیای مدرن مزایای خاص خود را دارد. ما به فناوری‌های مختلفی دسترسی داریم که زندگی ما را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کنند. یکی از این تجهیزاتی که وجودش در بسیاری از خانه‌ها و ادارات به یک اصل تبدیل شده است، آبسردکن محسوب می‌شود. خرید این دستگاه با مزایا و کاربردهای متعددی که دارد، یک امر ضروری برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که به‌دنبال یک سبک زندگی سالم‌تر و لذت‌بخش‌تر هستند.

آبسردکن چیست؟

آبسردکن وسیله‌ای محسوب می‌شود که آب را تا دمای دلخواه خنک یا گرم می‌کند و در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. این دستگاه معمولا از یک واحد تبرید، یک مخزن آب و یک مکانیسم توزیع تشکیل شده است که به‌راحتی برای استفاده شخصی و عمومی قابل‌دسترسی خواهد بود.

بنا به‌گفته مصرف‌کنندگان، صرفا وجود یک آبسردکن عمومی در محلی مانند بانک یا ادارات شلوغ به‌ویژه در روزهای گرم، حس طراوت و راحتی ایجاد می‌کند. وجود این دستگاه به افراد یادآوری خواهد کرد که در ساعات مختلف روز آب بنوشند تا آب‌رسانی به بدن انجام شود و بدن سلامت بماند.

مزایا و کاربرد آبسردکن

مزایا و کاربردهای خرید این دستگاه چیزی فراتر از تهیه یک لیوان آب گرم یا خنک است. از جمله مزیت‌های آن:

  • افزایش زیبایی و مدرنیزه کردن فضا
  • صدای آرامش‌بخش حرکت آب
  • حفظ سلامتی و شادابی بدن با مرتب نوشیدن آب
  • سازگار با محیط‌زیست و جایگزینی مقرون‌به‌صرفه برای خرید مداوم بطری‌های پلاستیکی آب
  • فراهم‌کردن منبع آب تمیز و تصفیه‌شده عاری از آلاینده‌های مضر مانند کلر، سرب و باکتری‌ها
  • قابل‌استفاده در پارک‌ها و فضاهای عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و محل کار و رویدادهای عمومی و تفریحی

آن‌ها علاوه بر مزایای گفته شده، به‌عنوان یک مرکز اجتماعی نیز عمل می‌کنند. جمع‌شدن کارمندان اطراف دستگاه تعاملات و احساسات اجتماعی را در محیط تقویت می‌کند. این دورهمی‌های کوتاه به معنای استراحت کوتاهی از کار، فرصتی برای برقراری ارتباط با همکاران و تبادل گفتگوهای معمولی است.

نحوه عملکرد آبسردکن

نحوه عملکرد آبسردکن

عملکرد و مکانیسم‌های خنک‌کننده بین انواع مختلف آن‌ها متفاوت اما با اصل اساسی یکسان است. شما هر نوع از این دستگاه‌ها را بخرید معمولا از کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و مبرد تشکیل شده‌اند. کمپرسور گاز مبرد را فشرده می‌کند و سپس توسط کندانسور به مایع تبدیل می‌شود. سپس مبرد مایع از اواپراتور عبور و در این فرایند گرما را از آب جذب خواهد کرد. این انتقال حرارت باعث خواهد شد که آب سرد از دستگاه خارج شود و آماده رفع تشنگی شما باشد.

انواع آبسردکن

این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام نیاز خاصی را برآورده می‌کنند و مناسب فضای خاصی هستند. آن‌ها بر اساس طراحی، عملکرد و نوع ساخت به چند دسته تقسیم می‌شوند. برخی از انواع رایج عبارتند از:

آبسردکن‌ مخزن‌دار

این نوع مستقیما به خط لوله‌کشی متصل می‌شوند. آنها دارای یک سیستم فیلتراسیون داخلی هستند که آب را قبل از توزیع آن تصفیه می‌کند. آب معمولا سرد است و با فشاردادن یک دکمه یا استفاده از یک اهرم فشاری به‌راحتی قابل‌دسترسی خواهد بود. آن‌ها با اتصال به خط آبرسانی نیاز به‌عوض‌کردن بطری یا دستی پرکردن منابع را از بین می‌برند و معمولا در ساختمان‌های تجاری و اماکن عمومی نصب می‌شوند.

آبسردکن‌ بطری‌دار

این نوع نیاز به‌قراردادن یک بطری آب در بالای کولر دارند. آب از بطری به یک مخزن پمپ منتقل و خنک می‌شود و در نهایت از طریق یک شیر آب یا لوله تخلیه خواهد شد. انواع بطری‌دار معمولا در ادارات و خانه‌هایی که دسترسی به خط لوله‌کشی محدود است، استفاده می‌شود و به آبسردکن های خانگی هم معروف هستند.

آبسردکن آنی

این دستگاه مخزن ذخیره آب دارد. در این نوع، آب ازیک‌طرف وارد مخزن دستگاه خواهد شد و در مسیر خروج از شیر دستگاه به‌سرعت خنک می‌شود. وجود مخزن این امکان را فراهم می‌کند تا هیچ نوع آلودگی میکروبی، انگلی و تغییر در طعم و مزه آب به وجود نیاید و کیفیت آب بسیار عالی باشد. این نوع در دو مدل ارائه می‌شود که بسته به نیاز خود جهت خرید آن می‌توانید اقدام کنید:

رومیزی

این دستگاه‌ها جمع‌وجور هستند و برای قرارگرفتن روی میزهای آشپزخانه یا میزهای اداری طراحی شده‌اند. آنها برای فضاهای کوچک مناسب در نظر گرفته می‌شوند و آب سردوگرم را تامین می‌کنند.

ایستاده

آن‌ها روی زمین به‌صورت ایستاده قرار می‌گیرند و برای فضاهای بزرگ‌تر یا مکان‌های عمومی مناسب هستند. آنها اغلب ظرفیت بالایی برای ذخیره آب دارند. شما باید باتوجه‌به نیاز، فضای موجود و قیمت اقدام به خرید کنید. شرکت البرز دماکاران انواع مختلفی از آبسردکن خانگی و عمومی را برای نیازهای مختلف، تولید و به‌فروش می‌رساند.

زمان خرید چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

هنگام خرید سیستم خنک‌کننده آب، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت تا اطمینان حاصل شود که کاملا با نیازهای شما مطابقت دارد.

  • ابتدا ظرفیت موردنیاز خود را بر اساس تعداد افرادی که به طور منظم از آن استفاده خواهند کرد، تعیین کنید. اگر حجم کاربران زیاد است، توصیه می‌شود دستگاه با ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر انتخاب کنید.
  • نیازهای نگهداری و تمیزکردن دستگاه را در نظر بگیرید. برخی از مدل‌ها دارای مکانیسم‌های خودتمیزشونده هستند، درحالی‌که برخی دیگر نیاز به تمیزکردن دستی دارند.
  • محل موردنظر برای قراردادن دستگاه را تعیین کنید. این به شما کمک می‌کند بین انواع آبسردکن در مدل‌های بدون بطری، بطری‌دار، ایستاده یا رومیزی یکی را برگزینید.
  • سیستم فیلتراسیون دستگاه را بررسی کنید. برخی از آن ها مجهز به سیستم‌های فیلتراسیون پیشرفته هستند که ناخالصی‌ها را از بین می‌برند و طعم را بهبود می‌بخشند و اطمینان می‌دهند که از آب تمیز و گوارا لذت می‌برید.
  • کارایی انرژی را بسنجید. به‌دنبال مدل‌هایی باشید که گواهی‌های خاص برای مصرف کمتر انرژی دارند و سازگار با محیط‌زیست هستند.

جمع‌بندی

آبسردکن یک فناوری مدرن ضروری محسوب می‌شود که مزایایی مانند راحتی، سلامتی و مقرون‌به‌صرفه بودن را برای زندگی ما به ارمغان می‌آورد. این دستگاه‌ها چه در خانه و چه در فضاهای عمومی دسترسی آسان به آب تمیز و گوارا را تضمین می‌کنند که برای حفظ آبرسانی بدن و رفاه کلی ضروری است. با درنظرگرفتن عواملی مانند ظرفیت، تعمیر و نگهداری و بهره‌وری انرژی هنگام خرید، می‌توانید با اطمینان مدلی را انتخاب کنید که به بهترین صورت با نیازهای شما مطابقت دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.